Van Neynsel is een Brabantse ouderenzorgorganisatie, waar het zorg levert op zeven verschillende locaties. Sinds het voorjaar van 2022 werken we op verschillende vlakken samen om ervoor te zorgen dat IT bijdraagt aan een nóg betere zorg. Jeroen van Bommel (Directeur financiën en bedrijfsvoering bij Van Neynsel) en onze Senior Account Manager Stefanie kijken samen naar een klantrelatie die al gauw uitgroeide tot een waardevol partnership en die voor verbinding zorgt tussen zorgmedewerkers en IT.
Jeroen: Ik heb Goodzo benaderd omdat we merkten dat het steeds lastiger werd om aan goed en passend ict-personeel te komen. Werken in de zorg vraagt net iets anders van een werknemer, ook op de ict-afdeling. Binnen Van Neynsel gingen we daarnaast over naar een interne servicedesk, die 24/7 bereikbaar moest zijn. Daar hadden we een bepaald type medewerker voor nodig, die Goodzo in huis had.
Stefanie: Hierbij hebben onze Managing Consultants de kaders opgezet, waarna we met elkaar de door jullie bedachte ISA-desk (Informatie, Service en Advies) hebben geïntroduceerd. Binnen twee maanden konden we van start. Onze taak was met name het creëren van zelfredzaamheid bij de gebruiker, in dit geval medewerkers in de zorg en ondersteuning. En dat processen en beleid werden vastgelegd. Alles met het doel om met name de zorgmedewerker zo veel mogelijk zorgtijd te geven.
Jeroen: Wat mij echt opviel was dat de mensen van Van Neynsel en Goodzo enorm op elkaar lijken. In onze zorgorganisatie kijken we naar het mensbeeld: wat heeft iemand nodig om te gelukkig te zijn? In die vraag vinden Van Neynsel en Goodzo elkaar. Jullie kijken in de IT niet in de eerste plaats naar de techniek, maar naar wat de eindgebruiker nodig heeft. De Goodzo’er heeft misschien geen achtergrond in de IT, maar beschikt wél over de competenties van goed luisteren en kijken naar die eindgebruiker. Plus de drive om zichzelf te verdiepen in het vak. Dat is bij ons ook zo: door de sociale benadering toe te passen, zetten we in op persoonsgerichte zorg met een positieve impact op kwaliteit van leven en werkplezier. Daarbij maken we gebruik van het talent van professionals met verschillende achtergronden. Een deel van het personeel heeft geen zorgachtergrond, maar bezit wel de skills om de mens centraal te stellen in plaats van de patiënt.
We hebben onze IT een gezicht gegeven.
Jeroen: We werken hier met drie functies: de medewerkers servicedesk, de coördinator servicedesk en de functioneel beheerders. Dat is een mix van Goodzo’ers en onze eigen medewerkers. Zij samen zorgen voor de applicaties die we bij Van Neynsel gebruiken. Die samenwerking verloopt heel goed, omdat we het écht samen doen. We zijn constant aan het optimaliseren. Het is natuurlijk nogal wat: ISA is nieuw, de medewerkers zijn nieuw. Dat is een behoorlijke stap. Het heeft onze IT een gezicht gegeven, want we zijn nu fysiek in het gebouw te benaderen, maar ook via de telefoon en een digitale portal.
Stefanie: Mensen zién nu wat er met hun vragen gebeurt. Het zorgt voor transparantie, en transparantie voor begrip. We hebben echt wel een paar hobbels moeten nemen, maar we weten elkaar goed te vinden in het neerzetten van een basis waarop Van Neynsel verder kan bouwen. We steken hier namens Goodzo ook echt veel energie en tijd in.
Jeroen: Wat ik onderscheidend vind, is dat het doel van Goodzo niet is om zoveel mogelijk IT-consultants bij ons neer te zetten, maar dat we met elkaar doelen afspreken over de kwaliteit van de servicedesk. Goodzo is voor ons óók een heel flexibele schil qua mankracht. Dat maakt dat het werkt. Het geeft ons ademruimte. Wanneer we willen kunnen we opschalen, maar ook afschalen. En dat kan lang niet altijd bij andere leveranciers. De afstemming tussen Stefanie en mij is hierin ook heel belangrijk, het is erg fijn om korte lijntjes te hebben. Als er iets aan de hand is kan ik haar altijd bellen en dan komen we er ook altijd uit. De intentie is van beide kanten om samen iets heel moois neer te zetten.
Stefanie: We voelen ons onderdeel van hetzelfde bedrijf. En niet alleen wij, ook de consultants die het werk doen. Er is geen verschil tussen de Goodzo’ers en medewerkers van Van Neynsel, qua drive en de hang naar kwaliteit. Uiteindelijk doen we het allemaal voor de cliënten. De skills om je te kunnen verplaatsen in de eindgebruiker, in dit geval de medewerker, zorgen voor verbinding.
Dat Goodzo ook de kracht heeft om te kunnen opleiden, maakt dat deze samenwerking veel verder gaat dan zomaar een klantrelatie.
Jeroen: Wat we leveren is een ondersteunende dienst voor de medewerkers van Van Neynsel. ISA is het kanaal waar alle aanvragen op binnenkomen. Als er ergens een deur stuk is, komt dat via ISA binnen en lossen we dat op. Maar ook een wifi-storing wordt gemeld bij ISA. En natuurlijk de inzet van onze zorgtechologie: de alarmeringen, sensoren in de kamers, dat zit allemaal aan onze IT-structuur vast. Dat moet écht functioneren, en als het even niet werkt moeten we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen.
Stefanie: Vergeet het onderhoud van het Elektronisch Cliënten Dossier ook niet. Dat is zo groot en belangrijk, en dus essentieel dat het goed werkt.
Jeroen: Het komt er uiteindelijk op neer dat de zorgmedewerker zoveel mogelijk zorg moet kunnen leveren. Ze moeten bezig zijn met mensen, in plaats van technische randzaken. Goodzo ondersteunt ons daar enorm in.
Stefanie: We zijn op echt de goede weg met elkaar. We onderzoeken continu wat er beter kan. Dit is echt geen kwestie van IT-consultants plaatsen, maar dit is een partnership om Van Neynsel samen verder te brengen.
Jeroen: Ik hoop dat we de komende jaren nog verder naar elkaar toe groeien, als één team. Dus ook dat de vaste medewerkers opgeleid worden door Goodzo, zodat het voor de gebruiker niet uitmaakt door wie hij of zij geholpen wordt. En dat diegene zich ook gezien en geholpen vóelt. Zo staan we in het leveren van onze zorg en in het runnen van onze servicedesk ISA. Het feit dat Goodzo ook de kracht heeft om te kunnen opleiden, maakt dat deze samenwerking veel verder gaat dan zomaar een klantrelatie. Je bouwt echt iets op en dat hopen we nog jarenlang samen te doen.
Join the new breed
of IT. Sluit je aan bij Goodzo.
Neem contact op
met
Stefanie
We vertellen je graag meer over hoe we werken en hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen. Laat je gegevens achter. Dan neemt een van onze mensen zo snel mogelijk contact met je op. Zonder dat je direct al ergens aan vast zit, natuurlijk.
Meer weten over jouw
IT-Carrière bij Goodzo?
Meer weten over jouw IT-carrière bij Goodzo? Bekijk dan ons IT Growth Program. We vertellen je precies hoe we jouw nieuwe carrière in de IT vormgeven.
Stel je vraag
We vertellen je graag meer over onze diensten, hoe we werken en hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen. Laat je gegevens en je bericht achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.